Az autó használatához és üzemeltetéséhez hozzájárul kötelezően az időszakonkénti szervizelés. Ám tapasztalataim alapján csak akkor viszik a tulajdonosok autóikat szervizbe, ha már probléma van. A szakértői vélemény viszont az, hogy minden 15ezer megtett kilométer után, vagy legalábbis évente kötelező egyszer átnézetni az autót szakemberrel. Ennek hiányában lesznek a nagyobb problémák, esetleges közúti balesetek. Hiszen az autó alkatrészei a használat során kopnak, azonban megfelelő karbantartás mellett mindezek a problémák elkerülhetőek. Az autók legbiztonságosabb faktora a fékrendszer, melynek elemei a fékpedál, a féknyereg, a fékcsövek, a fékszervó, a féktárcsa, és a fékbetét. Futásteljesítményük eltérő, ám rendkívül érzékeny. Ha a fékbetétek vastagsága nem éri el a 2-3 mm-t, akkor a megfelelő fékhatás már nem is tud létrejönni. A fékezés során súrlódás hozza létre a keletkezett hőt, mely a fékbetétek kopásához vezethet. Csak és kizárólag a fékrendszer megbontásával lehet ellenőrizni a féktárcsák és –betétek vastagságát, melyhez szükség van a minőségi és szakszerű szervizre. Ha ez a szerviz nem valósul meg, csak élesben fog kiderülni a hiba, ami életveszélyes. Minden szervizben számítógépes vizsgálattal ellenőrzik a lengéscsillapítókat, ezzel az állapotát vizsgálják. Feltétlenül érdemes megnézetni a lengéscsillapítók állapotát, ha kanyarodás közben nehezen irányítható az autó, megnövekszik a fékút, vagy fékezéskor inog a jármű. Ha ezt tapasztalja az autós, biztos lehet benne, hogy a lengéscsillapítók már nem működnek megfelelően, balesetveszélyesek, tehát mielőbb szervizbe kell vinni megvizsgáltatni. Ha ezt elszeretné kerülni, érdemes évente legalább egyszer ellenőriztetni. Évi egy alkalommal szintén ellenőrzésre szorul az ABS (blokkolásgátló) rendszer is, melynek feladata, hogy erős fékezéskor meggátolja a kerekek blokkolását. Az ABS rendszer meghibásodását könnyű észrevenni, hiszen a műszerfalon az ABS jelző világítani fog. Több hiba is felmerülhet, de a kivizsgálását csak szakember fogja tudni elvégezni. Olaj vagy víz szivárgás esetén is mielőbb ki kell vizsgáltatni az autót. Bármilyen folyadék szivárgása nem megfelelő tömítettségből adódik. Ez lehet egy alkatrész repedés, kopás, vagy elhasználódott tömítőgyűrű. Ha évente egyszer elviszi szervizbe autóját, nagyon sok problémát, esetleg balesetet kerülhet el vele. Ha mégis lerobban autója, esetleg karambolban sérül, ne essen pánikba, keressen minket bizalommal. Az év bármely napján, non-stop elérhetőek vagyunk, Magyarország egész területén. Vállaljuk meghibásodott gépjármű elszállítását, hidegindítását, kisbusz mentésését és szállítását egyaránt. Tárcsázza telefonszámunkat, mi pedig a lehető legrövidebb időn belül indulunk a megbeszélt helyszínre.
Hasznos tanácsok egy tapasztalt autómentőstől
Keresés
Kategóriák
- autómentés
- autómentés ausztria
- autómentés külföldről
- autómentés m3
- autómentés non stop
- autómentés vác
- autómentés veresegyház
- autómentő
- autómentő bérlés
- autómentő budapest
- autósegély
- autószállítás németországból
- autószállító tréler
- azonnali-autómentés
- Egyéb
- motormentés
- motorszállítás
- tréler bérlés
- tréler budapest
Legutóbbi bejegyzések
- Autómentés télen 2021-01-12
- Lámpa használata télen 2021-01-05
- Téli megcsúszások elkerülése 2020-12-29
Archívum
- 2021 január (2)
- 2020 december (5)
- 2020 november (2)
- 2020 október (3)
- 2020 július (1)
- 2020 június (6)
- 2020 május (5)
- 2020 február (4)
- 2020 január (3)
- 2019 október (4)
- 2019 május (6)
- 2018 szeptember (1)
- 2018 augusztus (1)
- 2018 július (1)
- 2017 január (3)