Életveszélyes horror karavánok?
Ezek a járműszerelvények használt autókat szállítanak Németországból Romániába vagy Bulgáriába. A veszélyességük abban mérhető, hogy a legtöbb ilyen járművet vezető csupán B kategóriás jogosítvánnyal rendelkezik, tehát a szabály értelmében nem is vontathatnának ekkora terhet. Így aztán azzal sem lehetnek tisztában, hogy hogyan viselkedik hirtelen fékezés esetén a jármű. További probléma, hogy a személyautókra szerelt vonóhorgok zömével nem lehet két tonnát vontatni, ezeket általában egy tonna össztömegű lakókocsikhoz és ötszáz kilós motorszállító utánfutókhoz tervezik. Azért választják mégis ezt a megoldást, mert sokkal költséghatékonyabb, egyszerre sok autót tudnak a célországba szállítani, nem beszélve arról, hogy ha esetleg büntetést kapnak, akkor is kevesebb egy alkalommal azt kifizetni. Elképesztő, ahogy vonulnak az utakon, nyitott platós teherkocsi platójára felraknak egy autót, aztán következik az utánfutó több személyautóval. De ennél vannak durvább esetek is, amikor a kisteherautó mögé több utánfutót kötnek, sőt azok mögött még vontatókötéllel is húznak még egy gépkocsit. Ilyenkor nem csak arról beszélhetünk, hogy mindez mennyire szabálytalan, hanem egyértelműen életveszélyes is. Egy ilyen járműszerelvény viselkedése az utakon kiszámíthatatlan, a fékútja beazonosíthatatlan, pláne, ha előzésbe kezd. Sajnos az is jellemző, hogy mindezek mellett még a sebességkorlátozást sem tartják be. Sima B kategóriás jogosítvány szükséges 3,5 tonna megengedett össztömegű kishaszonjárművek vezetéséhez, de ha 750 kiló megengedett össztömegnél nagyobb terhelhetőségű járművet vontat, B+E kategóriára lesz szüksége. Az előbbi esetben autópályán akár 130-cal közlekedhet, ha viszont utánfutót vontat, legfeljebb 80 km/órával.