Hasznos tanácsok egy tapasztalt autómentőstől

Tudta, hogy bizonyos autó alkatrészeket évente kell ellenőriztetni?

Az autó használatához és üzemeltetéséhez hozzájárul kötelezően az időszakonkénti szervizelés. Ám tapasztalataim alapján csak akkor viszik a tulajdonosok autóikat szervizbe, ha már probléma van. A szakértői vélemény viszont az, hogy minden 15ezer megtett kilométer után, vagy legalábbis évente kötelező egyszer átnézetni az autót szakemberrel. Ennek hiányában lesznek a nagyobb problémák, esetleges közúti balesetek. Hiszen az autó alkatrészei a használat során kopnak, azonban megfelelő karbantartás mellett mindezek a problémák elkerülhetőek. Az autók legbiztonságosabb faktora a fékrendszer, melynek elemei a fékpedál, a féknyereg, a fékcsövek, a fékszervó, a féktárcsa, és a fékbetét. Futásteljesítményük eltérő, ám rendkívül érzékeny. Ha a fékbetétek vastagsága nem éri el a 2-3 mm-t, akkor a megfelelő fékhatás már nem is tud létrejönni. A fékezés során súrlódás hozza létre a keletkezett hőt, mely a fékbetétek kopásához vezethet. Csak és kizárólag a fékrendszer megbontásával lehet ellenőrizni a féktárcsák és –betétek vastagságát, melyhez szükség van a minőségi és szakszerű szervizre. Ha ez a szerviz nem valósul meg, csak élesben fog kiderülni a hiba, ami életveszélyes. Minden szervizben számítógépes vizsgálattal ellenőrzik a lengéscsillapítókat, ezzel az állapotát vizsgálják. Feltétlenül érdemes megnézetni a lengéscsillapítók állapotát, ha kanyarodás közben nehezen irányítható az autó, megnövekszik a fékút, vagy fékezéskor inog a jármű. Ha ezt tapasztalja az autós, biztos lehet benne, hogy a lengéscsillapítók már nem működnek megfelelően, balesetveszélyesek, tehát mielőbb szervizbe kell vinni megvizsgáltatni. Ha ezt elszeretné kerülni, érdemes évente legalább egyszer ellenőriztetni. Évi egy alkalommal szintén ellenőrzésre szorul az ABS (blokkolásgátló) rendszer is, melynek feladata, hogy erős fékezéskor meggátolja a kerekek blokkolását. Az ABS rendszer meghibásodását könnyű észrevenni, hiszen a műszerfalon az ABS jelző világítani fog. Több hiba is felmerülhet, de a kivizsgálását csak szakember fogja tudni elvégezni. Olaj vagy víz szivárgás esetén is mielőbb ki kell vizsgáltatni az autót. Bármilyen folyadék szivárgása nem megfelelő tömítettségből adódik. Ez lehet egy alkatrész repedés, kopás, vagy elhasználódott tömítőgyűrű. Ha évente egyszer elviszi szervizbe autóját, nagyon sok problémát, esetleg balesetet kerülhet el vele. Ha mégis lerobban autója, esetleg karambolban sérül, ne essen pánikba, keressen minket bizalommal. Az év bármely napján, non-stop elérhetőek vagyunk, Magyarország egész területén. Vállaljuk meghibásodott gépjármű elszállítását, hidegindítását, kisbusz mentésését és szállítását egyaránt. Tárcsázza telefonszámunkat, mi pedig a lehető legrövidebb időn belül indulunk a megbeszélt helyszínre.

NoemiTudta, hogy bizonyos autó alkatrészeket évente kell ellenőriztetni?
tovább olvasom

Fontos teendők karambol esetén

Egy baleset, karambol esetén számos olyan feladat vár az autósra, melyeket mindenképpen meg kell tenni, el kell végezni. A folyamat ismerete segítség lehet, hiszen, ha jól ismeri a lépéseket, elkerülheti az utólagos problémákat, esetleg büntetéseket. Ha karambol történik, az első és legfontosabb feladat a mentők értesítése, és közben, ha szükséges elsősegély alkalmazása. A mentők után a rendőrség hívása következik, bár hivatalból a mentőknek ezt meg kell tenni. Ha az autós nem sérült, figyelje meg, hogy nem folyik-e az üzemanyag, mert, ha igen, haladéktalanul áramtalanítani kell az autót, nem elég csak a gyújtást lekapcsolni. A balesetben résztvevő összes autó rendszámát érdemes feljegyezni, hiszen gyakran előfordul, hogy pontosan a balesetet okozó hajt el a helyszínről. Ha vannak tanúk, meg kell kérni őket, hogy a rendőrök kiérkezéséig maradjanak. Ha az autós magatehetetlen, eszméletlen állapotba kerül, mindez megvalósíthatatlan. Ebben a helyzetben hasznos, ha van fedélzeti kamera, mert lehet, hogy sérül az ütközésben, de használható lesz. Ha nem történik személyi sérülés, egy baleseti bejelentő lapot szükséges kitölteni, rendőrt csak akkor szoktak hívni, ha nem tudnak megegyezni arról, hogy ki a felelős. Ám előfordul, hogy a vétkes sofőr hamis adatokat diktál be, netán alkohol, vagy drog hatása alatt áll. A legjobb és leghasznosabb, ha minden esetben rendőrt hív, ezzel a későbbi problémákat elkerülheti. Lehet, hogy sokat kell várni a rendőr kiérkezéséig, de hosszú távon megéri, mert rengeteg kiadástól kímélheti meg magát. Ha minden papír kitöltve, a rendőr szemléz, eszébe jut, hogy ki fogja elszállítani az autót. Ez esetben semmi más dolga nincs, mint hogy tárcsáz bennünket, mi pedig azonnal indulunk az Ön segítségére. Az év bármely napján non-stop elérhetőek vagyunk, az ország egész területén. Legyen szó személyi autóról, kisbuszról, munkagépről, hívjon bennünket bizalommal.

NoemiFontos teendők karambol esetén
tovább olvasom

Mikor lehetünk leginkább veszélyben az utakon?

Autóval közlekedni veszélyes, világszerte naponta kb. 3500-en veszítik életüket az utakon. A közlekedési balesetek nagy része elkerülhető, de vannak olyan helyzetek, amikor önhibáján kívül válik áldozattá az autós. Ez igencsak sokkoló adat, ám mégis a statisztikák szerint Európa a legbiztonságosabb földrészek közé tartozik közlekedési szempontból. Ennek ellenére naponta hallható a hírekben, hogy meghalt valaki autóbalesetben. Ezért érdekes lehet megvizsgálni, hogy mely napszakokban történik a legtöbb baleset az utakon, vagy éppen mikor lehet a járművezető nagyobb biztonságban. Statisztikailag csúcsidőben sokkal gyakrabban történnek koccanások, balesetek, de itt is inkább az figyelhető meg, hogy délután, munkaidőn kívül. Amikor már mindenki hazafele igyekszik munkahelyéről, fáradt, feszült, a munkáján gondolkodik, esetleg pár meg nem válaszolt telefonhíváson, vagy e-mailon. Ezen kívül azt is megfigyelték, hogy pénteki napokon szintén nagyobb a kockázat, csökken a koncentráció, ezáltal több a figyelmetlen autós az utakon. De mikor lehet nagyobb biztonságban az autós? A szakértők szerint keddenként, azon belül is 13:00-16:00 óra között, hiszen aznap még a heti munkában nem fáradtak el az emberek, a reggeli csúcsidő addigra már véget ért, az esti viszont még nem kezdődött el. Ha bajba kerül, autómentőre van szüksége, keressen minket bizalommal. Vállaljuk, hogy autóját a kívánt helyre szállítjuk, non-stop, Magyarország egész területén.

NoemiMikor lehetünk leginkább veszélyben az utakon?
tovább olvasom

Hogyan élhet tovább az akkumulátor?

Sok esetben az autós csak akkor észleli, hogy lemerült az akkumulátor, mikor az első fagyok beköszöntenek, és nem indul a gépjármű. Léteznek olyan módszerek, melyekkel elkerülhető a bosszúság. Az első és legfontosabb, hogy nem szabad hagyni, hogy lemerüljön az akkumulátor, és itt nem a teljes lemerülésre gondolok, hanem a részlegesre, hiszen érdemes elkerülni a részleges lemerülést is. Fontos, hogy ellenőrizve legyen az akkumulátor állapota, még a hideg idő beállta előtt. Sokszor találkoztam olyannal, hogy ha bikázásra kerül sor, nem meri leállítani az autós a járművet, hanem elmegy és vásárol egy új akkumulátort. Ez viszont nem egy környezettudatos lépés, hiszen a statisztikák szerint a kidobott akkumulátorok közel 80%-a még megmenthető lett volna. Ehhez viszont szükség van egy szulfátoldó készülékre, ami sajnos nem minden szervizben áll rendelkezésre, és az autósok többsége sem szívesen fizeti ki a szulfátoldás munkadíját. Ha mindenképpen új akkumulátort szeretne vásárolni, van néhány szempont, amit érdemes betartani. Fontos, hogy a gyárival azonos méretű, kapacitású, és feszültségű akkumulátort vegyen. Gyári kapacitásnál kisebbet semmiképpen nem szabad beszerelni. Nagyobbat lehet ugyan, sokkal nagyobbat azonban nem érdemes, mert azt a generátor csak jóval hosszabb idő alatt fogja tudni feltölteni. Ha mégis lemerült az akkumulátor, nem indul autója, ne várakozzon a hidegben, hívjon bennünket, mi pedig indulunk a segítségére. Non-stop autómentő cégünk készséggel áll a rendelkezésére, és legyen szó bikázásról, vagy meghibásodott járműről, mi megoldjuk a problémáját. Az ország egész területén elérhetőek vagyunk, időjárástól függetlenül.

NoemiHogyan élhet tovább az akkumulátor?
tovább olvasom

Amikor az ügyfél cserben hagy (sztori 1.)

Hosszú pályafutásom alatt nagyon sok dolgot láttam és tapasztaltam már. Más, amikor az ember csak hallja ezeket a történeteket, de amikor vele esik meg, nem igazán kellemes érzés. Egyik este egy fiatal lány hívott fel engem, kétségbeesve közölte, hogy egyedül, az autópálya kellős közepén, minden előjel nélkül, egyszercsak leállt az autója. Mit tegyen? Kihez forduljon? Nagyon ijedt volt, én pedig igyekeztem őt megnyugtatni, és átbeszéltük, hogy hol is van pontosan, hová mehetek érte. A lehető legrövidebb időn belül indultam a segítségére, 250 km-re volt tőlem, de igyekeztem mielőbb odaérni, hogy az autómentést megkezdhessem. Elmondtam neki, hogy milyen felirat lesz az autómon, milyen típusú, milyen színű a jármű, és a nevemet is, kértem várjon türelemmel. Már félúton jártam, amikor ismételten felhívtam, már nem sok idő és ott leszek a megbeszélt helyszínen. Majd, amikor oda értem, senkit sem találtam. Sem az említett hölgyet, sem az autóját. Felhívtam, hogy mi történt vele, én már itt vagyok, mire halkan és meglepetten közölte velem, hogy ő már egy autómentőben ül, melyet én küldtem érte. Ha küldök érte valakit, nyílván nem fogom fél úton is felhívni, hogy nemsokára ott leszek. Megállt egy autómentő, közölte, hogy én küldtem, és a hölgy beszállt hozzá. Sem az autó típusa, sem  színe, sem az én nevem nem stimmelt, én pedig fölöslegesen tettem meg az 500 km-t, ami nem kevés időbe és pénzbe került. Találkoztam már én is az út szélén lerobbant autóssal, megálltam és megkérdeztem, hogy segíthetek-e, de amikor azt a választ kaptam, hogy már úton a segítség, tovább mentem. Nagyon fontos, hogy tartsa mindenki a megbeszélteket.

NoemiAmikor az ügyfél cserben hagy (sztori 1.)
tovább olvasom

Telefonálás vezetés közben

Nagyon sok poszt, fórum és cikk született már arról, hogy mennyire veszélyes vezetés közben mobiltelefont használni. Ennek ellenére szinte minden héten hallani lehet, hogy baleset történt vezetés közbeni telefonálás miatt. Tudni kell, hogy a mobiltelefonálás és a vezetés nem összeegyeztethető! Soha ne hagyja ezt figyelmen kívül. Számtalan felmérés született már arról, hogy kb. négyszer nagyobb az esélye egy balesetnek, ha vezetés közben használja a járművezető a mobiltelefonját. Nő a reakcióidő, nem tud az útviszonyokra figyelni, hiszen arra összpontosít, hogy mit válaszol a másik fél. A vezetési képességek nagymértékben csökkenek, a kresz minden esetben tiltja, lássuk be nem véletlenül. Súlyos büntetésre számíthat az a soför, aki nem tartja be az előírást. Veszélyezteti a többi autós, és önmaga biztonságát. Közúton akkor telefonálhat, ha félreáll autójával és leállítja a motort. Hasonló a helyzet az SMS írásával, illetve fogadásával is. A szöveges üzenet írása és olvasása egyaránt tilos! Itt is érvényes, hogy ha baleset történik, és kiderül, hogy a telefonálás miatt, a biztosító nem fog fizetni.
Természetesen van az a helyzet, amikor útközben kell elintézni egy fontos telefont, vagy egy félbehagyott munkát folytatni szükséges. Erre a helyzetre találták ki a kihangosítást, vagy a bluetooth füles használatát. Ezáltal a mobiltelefont nem kell kézben tartani, mindkét kéz szabad. Autómentő cégünk is azt javasolja Önnek, hogy soha ne használja kihangosítás, vagy bluetooth füles nélkül a mobiltelefonját vezetés közben. Ha mégis megtörténik a baj, bekövetkezik a baleset, és szüksége van autómentőre, hívjon bennünket! Sokszor a legváratlanabb helyen és időben ér minket a kellemetlenség, egy tervezett nyaralás, munkába menet, vagy éppen egy fontos megbeszélésre igyekezve. Ne habozzon, mi segítünk Önnek. Minden munkáért felelősséget vállalunk. Non stop elérhet bennünket Magyarország egész területén. Hívjon minket bármikor, mi a lehető legrövidebb időn belül indulunk a megbeszélt helyszínre. Csapatunk szakmailag felkészült, több éves tapasztalattal rendelkezik.

NoemiTelefonálás vezetés közben
tovább olvasom